Translate

fredag 3 maj 2019

V 18 2019

Den första följarens mentalitet, lärglädje och bloggens magiska utkastläge


Har haft pass 1 (4) med en grupp personal som fått rollen "IT-hjälpare" som tillikauppdrag. Dessa ska verka "Uppsökande & Entusiasmerande" i organisationen och om ni ser filmen får ni en förståelse för att deras främsta uppdrag är att vara de första följarna. 

 



Det är så kul att lära sig. Idag lärde jag mig en sådan skön grej av vår nya hemtjänstchef kring hur hantera sina stjärnmärkta mejl, en slags utökad stjärnmärkning där jag valt 4 symboler istället för bara den gula stjärnmärkningen. Färgerna och symbolerna hjälper mig att snabbare förstå vad "stjärnmärkningen" betyder och i förlängningen hur jag bör tänka och agera. 
  • Frågetecknet är något viktigt jag behöver ta reda på. 
  • Utropstecknet är något jag inte får glömma. 
  • Informationstecknet är viktig information att ta del av. 
  • Den gröna bocken är något jag är klar med men behöver verifiera med någon annan att det är "viklart" innan jag kan "släcka stjärnmarkeringen". 





Fler och fler vill blogga via Blogger. Ett utmärkt sätt att dokumentera sina tankar när man använder Google Suite, samma inloggning som till G Suite-kontot. Man kan jobba med utkast innan publicering och styra exakt vem som ska kunna läsa och kommentera publicerade inlägg. Några utkast kanske aldrig blir publicerade utan stannar som ens egna privata reflektioner. Varje inlägg kan etiketteras för att enklare kunna hittas i arkivet sedan. En bloggs ägarskap kan överföras på en annan person om man så vill när någon slutar. 



_____________________________________

För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost. Det finns strukturer som är bättre än andra.





Vad är då den rätta kulturen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar