Translate

fredag 17 februari 2017

V 7 2017

Att sporta ihop med jobbkollegor är bra. Man lär känna varandra på ett bra sätt och ibland slinker en jobbfråga in. Så friskvårdstimmen i Dals-Ed (ja, visst är det bra att de har det!!!) lägger jag på tennis i bollhallen i Ed kl 07-08 varje måndagsmorgon. Om någon personal i Dals-Eds kommun läser det här får ni gärna haka på. Hör av er till mig då!


Den här veckan har jag intervjuat Tommy Almström (socialförvaltningschef), Christina Gillberg (städledare), Birgitta Gustafsson (chef flexteamet och korttidsboende) och vårt kommunalråd Martin Carling. 17 av 42 intervjuer klara. På torsdagen så var jag och träffade Fyrbodals nätverk kring digitalisering för välfärden. Återigen en mängd lärdomar som ger vid handen att jag tittar särskilt noga just nu på följande områden:




Många områden är stora. Kan ärligt säga att det känns väldigt stimulerande att få vara med Dals-Ed i den här processen. Måndagsförmiddagarna ser jag särskilt fram mot. Börjar med tennis, fortsätter sedan oftast med en intervju och sedan 3 stående "drop in"-möten för olika kategorier. Men nu är det helg och bastubadet väntar.

______________________________________________


För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost


Vad är då den rätta kulturen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar