Translate

fredag 10 november 2017

V 45 2017

Veckan avslutades med konferensen "Digitalisering som lyfter Dalsland" i Åmål. Här är lite samlade tweets via ett så kallat "ögonblick" på Twitter. Se den fina panelen som avslutade dagen.

Jag inledde med ett pass om det jag kallar det digitala hanverket, här är min presentation inklusive resultaten från de Mentimeter-mätningar (digitalt respons-system) som gjordes.

Det är alltid pirrigt att hålla i ett sådant här event, mycket som ska klaffa. Det gick bra, många var nöjda. Syftet var att lyfta upp viktiga saker på bordet för en bred samling i kommunerna. Viktiga saker som vad man måste fixa till först (systemförvaltningen) och hur man måste förhålla sig till den ständigt ökande förändringstakten.

"...den ständigt ökande förändringstakten"




På torsdagen var det kommunledningsgrupp och där var jag med en stund när ekonomichefen Lars presenterade en kostnadskalkyl för 2018-2021. Vår resa mot konsensus kring en ny digital basplattform tog ett steg till. Fortsättning följer.

"...ett steg till"




Tisdagskvällen bjöd på personalfest. Jag hade läst på dåligt och blev glatt överraskad när dessa 2 herrar intog scenen på "Stallbacken" i Ed och körde 2 timmar kring "Djävla fegis". Skrattade och grät, fantastisk föreställning. Tack, Dals-Eds kommun och festkommittén för det! Mina små barn älskade Johans barnbok "Bobo bagaren - Hallongrottorna" som han hade med sig och sålde.

"Tack, Dals-Eds kommun och festkommittén för det!"



______________________________________________


För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost. Det finns strukturer som är bättre än andra.





Vad är då den rätta kulturen?

Vad är då bra struktur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar