Translate

fredag 27 mars 2020

V 13 2020

Nya glasögon

Det är precis som om att corona-viruset har fått många belackare av andemeningen i boken nedan från 2016 att skämmas. Den var nysläppt när jag sökte tjänsten i Dals-Ed sommaren 2016.







På måndag ska jag prata med kommunledningsgruppen om en sak jag verkligen brinner för, chefsstöd avseende det digitala hantverket. Jag gjorde de här bilderna som bas för en presentation och hoppas att det ska ge rätt ingång. Kanske kan vi få till en start på det här nu, tänker jag. Det som ökade kunskaper för chefer i det digitala hantverket ska stärka är områdena i bubblorna nedan. 








Har fått mitt första par någonsin och att köra bil är nu en fröjd. En kommentar från en närstående, "du ser ut som Mikael Wiehe".







Med nya glasögon tittar vi nu i kommunen mot steg 2 i "automatikstart", IT-design 2.1. Spännande tider när man bygger vidare på en solid grund som bara går och går (IT-design 2.0).



____________________________________

För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost. Det finns strukturer som är bättre än andra.






Vad är då den rätta kulturen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar