Translate

torsdag 9 april 2020

V 15 2020

Glädjen i att lära sig

Som en Google Certified Trainer (sedan 2019) måste man älska att lära sig. Om människor, om processer, om sig själv och om produkter. 

Som en Google Certified Innovator (sedan 2013) måste man älska att lära sig och att driva utveckling. 

Om jag inte älskade att lära mig och driva utveckling skulle jag inte orka att upprätthålla min certifieringsstatus varje år. 

Båda certifieringarna har det gemensamt att man måste tänka tjänstedesign i allt man gör, om man nu vill vara med och bygga en bättre organisationskultur. En god organisationskultur är det som driver positiv förändring långsiktigt.

Det allra bästa med certifieringarna är den push det ger en själv att vara uppdaterad och lära sig. Det vinner alla på. Jag, mitt privatliv, min arbetsgivare och mina kunder. 

Den här bilden blir då rätt passande. Har nu köpt även Louises första bok från komlitt Läs dem!!!







I tisdags var jag ledig från Dals-Eds kommun och jobbade på en folkhögskola som så många andra gått till fjärr-/distansundervisning. Det var för mig ett halleluja-moment för jag lärde mig ett gäng sköna saker. 19 personer med på distans och 25 i rummet. Så kloka. Så respektfulla. Är nu inne på mitt andra år med ett minimalistiskt serviceavtal med dem. Så kul att få jobba långsiktigt med en kund!










Veckan avslutades med att komma till ett beslut om att gå in ett skarpt test av ett systemförvaltningsverktyg. Det kommer bli vårt startskott för att ordning på vår systemförvaltning i Dals-Eds kommun och det känns fantastiskt skönt. Troligen sitter de (DirSys och Stratsys) och tänker att: "Den där kunden, han vet vad de vill. Han var lite besvärlig men det blir bra det här!" 


____________________________________

För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost. Det finns strukturer som är bättre än andra.






Vad är då den rätta kulturen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar