Translate

fredag 24 april 2020

V 17 2020

Nosa, provtänk, skratta...

Det uppstår mycket positiva utvecklingstankar i kölvattnet av pandemin. En del av dem kommer från de digitala fikastunder vi systematiserat nu i kommunen. Först ut var HR-enheten. En del av utvecklingstankarna kommer från projekt vi håller på med. Exempelvis så är det en del krav från kommande Framtidens VårdinformationsMiljö i VGR som gör att vi tvingas tänka utveckling och det faktum att vi är extra kreativa nu gör det till något positivt.

Många säger att man arbetar mer kreativt hemifrån. Jag håller med för egen del. 

Hur ska man kunna gå tillbaka efter pandemin? Kommer det bli några bestående förändringar i kulturen på arbetsplatsen? Jag gör idag en kalenderhändelse till mig själv 1 år framåt i tiden med en uppmaning att kolla det här blogginlägget från v. 17 2020.

Just nu är jag bara väldigt trött och känner mig tom i huvudet. Så då tittar jag på den här:


Ni vet hur Youtube fungerar? Man ser ett klipp och sedan föreslår den nästa? Well, nästa klipp var det här: 


Direkt när jag såg den kom jag att tänka på hur bra vår interna verksamhetsexpert inom FVM kommer vara.

Humor är ett starkt vapen för att förstå och hålla sig ifrån absurditeter. 

____________________________________

För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost. Det finns strukturer som är bättre än andra.






Vad är då den rätta kulturen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar