Translate

lördag 8 september 2018

V 36 2018

Har varit ledig för studier torsdag och fredag. Hur det går där kan ni läsa om här på LinkedIn. Har en spännande (?) tanke för examensarbetet VT- 19, en skarp produkt med målgruppen mindre kommuner. Min insikt växer sig starkare och starkare om att en god informationssäkerhet är en nyckelfaktor för framgång i varje organisation. Framgång kan vara mycket. För en kommun är det att många ska vilja bo, leva och verka där. Visst är då "Där det goda livet erbjuds" från Dals-Eds kommun bra?

"...en god informationssäkerhet är en nyckelfaktor i varje organisation"









Ett startskott har tagits kring trygghetskameror i äldrevården i Dals-Eds kommun. Blir tydligt att behovet tangerar fler aspekter än vad kanske en del trodde från början. Det särskilda boende för demensvård och hemtjänsten har olika grundförutsättningar, både utifrån tidigare valda teknikplattformar och behov. En pilot är tänkt att starta i de två verksamheterna. En stor hjälp är Socialstyrelsens riktade medel 2018 för välfärdsteknik. En stor insikt redan nu är att leverantörerna är inte så förberedda som jag trodde.

"...behovet tangerar fler aspekter än vad kanske en del trodde från början"










Förra veckan pratade jag om modell 2010. I veckan påminde Facebook mig om modell 2000. Ögonblicksbilden nedan är någonstans från 10 mycket givande år i livet. I dessa dagar med veteran-uppropet #AVBRYT som DN har publicerat känns bilden från mitt Kosovo-år än mer känslosam för mig personligen.




_____________________________________

För övrigt är det så att kultur äter alltid strategi till frukost. Det finns strukturer som är bättre än andra.






Vad är då den rätta kulturen?

Vad är då bra struktur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar